Flygfoto, från marken!

Flygfoto, från marken!
Min 3:e zeppelinare

lördag 7 juni 2008

Hybridbil (från marken)

Dagen var inte till ände ännu, för på vägen hem, efter att tog flygbild på branden i skogen utanför
Kungsängen, råkade bli omkörd av detta ekipage.

Fram med lilla kameran, gasa, köra om, och ta bild på fenomenet som var en halv bil och en hel husvagn.

Har för mig att det var en Citroën, husvagnen är en Kabe om jag gissar rätt. Kabroën, Citrabe...? Har aldrig sett maken, den gasade som bara det och körde om mig igen, rättare sagt jag låtit mig köras om för att kunna ta en bild till. Nu blev det inte bättre vid andra omkörningen, men hann ta en halv bild då jag tog av mot Bålsta.

Behöver inte säga att inga trafikanter eller djur tog skada vid plåtningen.

Nyfiken som jag är kollade i Vägverkets fordonregister, och där står: NISSAN PRIMERA TRANSPORT, LB-registrerad. Så det är ingen Kabroën, snarare en Kabissan eller Kabimera eller whatever:)

Inga kommentarer: